Predškolski period igra veoma važnu ulogu u razvoju svakog djeteta. Upravo zato ne trebamo nametati određena pravila ponašanja i forsirati djecu na izvršavanje nekih obaveza, zadataka te prisilnog učenja slova i brojeva. Svako dijete je individua za sebe, te će svojim ponašanjem i zrelošću, nagovijestiti kada je spremno za školu. Pedagozi savjetuju da se djeci kroz igru daju lagane smjernice i zadaci koji su prilagođeni njihovom uzrastu.
Rano djetinjstvo je najvažnija razvojna etapa u životu čovjeka. No, prve tri godine su period nevjerovatno brzog rasta i razvoja za dijete, najosjetljiviji period za razvoj mozga i moždanih funkcija. Do treće godine, dijete od potpune zavisnosti o odrasloj osobi i nemogućnosti kretanja i samostalnog kontakta sa okolinom, najveće ranjivosti, dostiže fazu kad samostalno komunicira i izražava svoje potrebe. Djeca u toj dobi uče brže nego u bilo kojem kasnijem razdoblju.
„Mnogi roditelji griješe kada u tom predškolskom periodu, forsiraju djecu da uče pisati i pripremati se za školu. Dijete će da sazrije za školu prirodnim nekim procesom, prosto se to osjeti. Način razmišljanja, njegove potrebe, njegove mogućnosti idu u skladu s tim da on izlazi iz one razvojne faze predškole i postaje osnovac. Upravo zato smatramo da ne treba forsirati i da ne treba djeci nametati, kako mi volimo reći, školarizirati predškolsku dob, na način da im se daju uputstva, zadaci, da ih se stavlja u situacije za koje oni još uvijek nisu dozreli, jer će se samim tim, stvarati otpor kasnije“, kaže Almira Šertović, pedagogica.
Svaki roditelj za svoje dijete želi najbolje, pa se tako često pribjegne mnogim metodama učenja djeteta pisanju pa čak i crtanju, samo da bi se što bolje pokazalo polaskom u školu. No, to je greška i ipak trebamo prepustiti dijete da samostalno savlada sve ono što školski period nosi sa sobom, inače možemo postići suprotan efekat. „Preporuke jesu da se dijete pusti, da se daju lagane smjernice, da se daju zadaci koji su u skladu sa tim uzrastom, a kad dođe škola onda će da krenu ozbiljniji zadaci, a isto tako u skladu sa uzrastom“, naglašava Šertović.
Kroz različite prilagođene aktivnosti, dijete gradi samostalnost, samopouzdanje i jaku osnovu za pohađanje škole. Procjenjuje se da je dijete upravo između šeste i sedme godine spremno za školu te da je sposobno pratiti zahtjeve u nastavi.
Medisa K. Salkić