Trgovina putem interneta svakim danom postaje sve češći način kupovine, jer se u samo par klikova može kupiti proizvod ili usluga, a ponuda je puno veća i bogatija nego na policama trgovina. Nažalost, ovakav vid trgovine ima i svoje mane. Među ostalim, česti su slučajevi nelegalne trgovine, kao i prevare potrošača, koji nemaju mogućnost zamjene robe ili povrata novca, a još manje za podnošenje tužbe protiv e-trgovca.
Online kupnju neki vole, jer nisu ograničeni na trgovca, ali im stručnjaci preporučuju oprez. Prije svega, treba provjeriti sigurnost kupovine na taj način. Primjera radi, ako se radi o trgovcu na području EU treba li bi postajati neki podaci i opći uvjeti poslovanja, gdje je sjedište prodajne firme, u smislu gdje se fizički nalazi i kako na koji način ih kontaktirati. Udruženja za zaštitu potrošača koja djeluju u BiH pokušavaju iznaći najbolji način ublažavanja ovog problem, te inicirati pravno definiranje e-trgovine. Među pomenutim udruženjima je i ”Ključ budućnosti” iz Ključa, koje zajedno sa sličnim nevladinim organizacijama sve češće ukazuju na manjkavosti e-trgovine.
„Do sada je to uglavnom bilo samo informativno, dok će u narednom periodu tražiti konkretna rješenja podrške potrošačima“, kaže Šefika Muratagić, predsjednica Udruženja. Na pitanje šta je to bitno da nadležni organi vlasti prioritetno poduzmu, Muratagić je odgovorila: „Uvođenje e-trgovine u zakonske okvire!“
U ovom Udruženju nisu zadovoljni dosadašnjim radom vladajućih struktra u pravcu zaštite potrošača uopće, a kada je riječ o e-trgovini, upozoravaju, da tu trenutno vlada pravi haos.
Ismeta Nuhić