„Sigurno rukovanje hranom i kako do oznaka geografskog porijekla“, naziv je radionice koju su u Bihaću organizirali Agencija za sigurnost hrane Bosne i Hercegovine i USAID- ov Projekat razvoja održivog turizma u BiH. Bila je ovo prilika da se pružaoci ugostiteljskih usluga, poljoprivredni proizvođači i predstavnici udruženja, zadruga i poljoprivrednih klastera upoznaju s prednostima i faktorima uspjeha implementacije oznaka geografskog porijekla.
Zahvaljujući prirodnim resursima, biološkoj raznolikosti i pogodnoj klimi, te dugoj tradiciji u poljoprivrednoj proizvodnji i proizvodnji hrane, naša zemlja ima odlične preduslove i potencijal za razvoj tržišta proizvoda s dodanom vrijednošću. Ovo je, između ostalog, istaknuto na radionici „Sigurno rukovanje hranom i kako do oznaka geografskog porijekla“, koju su u Bihaću organizirali Agencija za sigurnost hrane BiH i USAID- ov Projekat razvoja održivog turizma u BiH. U radu skupa učestvovali su pružaoci ugostiteljskih usluga u restoranima, hotelima i drugim subjektima koji se bave pripremom i posluživanjem hrane, poljoprivredni proizvođači i predstavnici udruženja, zadruga i poljoprivrednih klastera čiji prehrambeni proizvodi imaju potencijal za registraciju jedne od oznaka prehrambenih proizvoda. Najviše riječi bilo je o proizvodima koji nose obilježje Unsko-sanskog kantona i kako ih zaštititi.
Oznakom geografskog porijekla u BiH zaštićeno je 8 proizvoda, među kojima je i cazinski kestenov med. Hajrudin Šabić, predsjednik Saveza pčelara Unsko-sanskog kantona kaže da je naš kanton prepoznat kao područje gdje se proizvodi kvalitetan med. I profesori na Biotehničkom fakultetu Univerziteta u Bihaću Halid Makić i Suzana Jahić istakli su da je ova radionica jako važna jer daje detaljne instrukcije o tome kako zaštititi domaće proizvode i tako povećati njihovu vrijednost na tržištu.
Proizvodi zaštićeni oznakama porijekla, geografskog porijekla ili garantirano tradicionalnog specijaliteta prepoznatljivi su na tržištu, a samim tim konkurentniji i u pravilu imaju veću cijenu od srodnih proizvoda. Zato je poruka s ove radionice bila – Jedimo lokalno, brendirajmo najbolje što imamo!
Sehija Muminović